Verhalen van medewerkers » Van der Werff Logistics

Vacatures filteren

  • Regio's

  • Vakgebied

  • Dienstverband

Stel vacature alert in

Verhalen van medewerkers

Verhalen van medewerkers

Aschwin
Chauffeur lengte en breedte transport
Sinds augustus 2021

En dan zit je ineens om 18.00 uur al aan de piepers

Afgelopen zomer solliciteerde Aschwin bij ons bedrijf. Hij ruilde de buitenlandse ritten in voor binnenlandse avonturen en dat voelt in eerste instantie erg vreemd aan:  “Ik ben rond 17.00 uur klaar en zit om 18.00 uur al aan de piepers! Het rijden is ook nieuw voor me, ik moet met zoveel meer dingen rekening houden.”

De trucker rijdt dagritten vanuit onze standplaats in Dieren. Hij vervoert staalelementen van en naar de verzinkerij. Dat ook het rijden nieuw is voor Aschwin komt doordat dit geen ‘normale’ tak van transport betreft. Aschwin beschikt over een uitschuifbare trailer en heeft daarnaast altijd de bekende rode borden bij zich. Daarmee kan hij zijn combinatie transformeren tot lengte en breedte transport.  

Ben je nieuwsgierig naar de chauffeur zijn belevenissen? Vandaag deelt hij zijn verhaal, je leest het hier!

 

Azret
Chauffeur vestiging Elshout
Sinds 2021

“Dit is een man met karakter en doorzettingsvermogen” 

Azret’s oorspronkelijke droom om Elektro Engineer te worden viel in deugen toen de oorlog uitbrak in zijn land van afkomst: Bosnië (destijds Joegoslavië). Hij verbleef gedurende deze donkere periode in zijn geboortestad Srebrenica, een stad die hard getroffen werd door de gruwelen van de oorlog. 

Tegen het eind van de strijd, voordat de vrede werd getekend, besloot Azret in te gaan op het aanbod van zijn oom om bij hem te komen wonen in Drenthe. In Nederland werkte de Bosniër hard om zowel zichzelf als zijn achtergebleven moeder en broertje financieel te onderhouden. Over zijn vrachtwagenrijbewijs deed Azret uiteindelijk in totaal twee en een half jaar omdat hij, met zijn vele verantwoordelijkheden, niet meer dan twee/drie rijlessen per maand kon betalen. Dit getuigt volgens ons van karakter en doorzettingsvermogen!  

Onze chauffeur woonde, sinds zijn komst in Nederland, altijd in Drenthe. Hij werd verliefd op een vrouw in Tilburg en beloofde haar tijdens hun huwelijk dat ze ooit terug zouden gaan richting het Zuiden. Belofte maakt schuld: Eenentwintig jaar na zijn belofte verhuisde het gezin, inmiddels uitgebreid met twee zoons, van Coevorden naar Tilburg. Azret ging op zoek naar een nieuwe job en die vond hij bij Van der Werff Logistics! Wil je Azret leren kennen? Zijn verhaal lees je hier.

Jan
Van autopoetser tot interim-directeur
Sinds 1976

Bestemming bereikt (of toch niet?)

Velen weten dat aan het einde van een rit ons een bestemming wacht. Een plek waar de wagen tot stilstand komt en een plek waar we overgaan tot andere bezigheden. Hoe de bestemming in kwestie eruitziet, is ons niet altijd even duidelijk en dat is het mooie aan de rit. Soms duurt de rit van A naar B een uur en soms is het een kwestie van dagen. In het geval van onze geweldige collega Jan Jorna heeft de rit al met al zo’n circa 45 jaar geduurd en we zijn onwijs trots en vereerd op het feit dat zijn rit zolang heeft mogen duren. Van een definitief afscheid zal in zijn geval echter geen sprake zijn. Wel zal hij in de nabije toekomst minder op het Dok in Heerenveen te vinden zijn. Desalniettemin rest ons niets anders dan onze enorme dank uit te spreken voor het vele werk dat hij in de afgelopen jaren voor ons verricht heeft. Zijn verhaal lees je hier!

Dennis
Dennis
Chauffeur
Sinds december 2020

Dit is Dennis. Hij verdient een plekje in de Dikke Van Dale. Volgens ons is hij namelijk het toonbeeld van een zogenaamde ‘duizendpoot’ 

Dennis was de eerste twintig jaar van zijn werkende leven Chef De Partie in de Franse keuken. Beveiligde daarna verscheidene locaties, waaronder het prachtige pretpark: de Efteling. Had vervolgens, samen met een compagnon, een eigen horeca onderneming waarvoor hij dagelijks oneindig veel sushi in elkaar rolde. Haalde zijn CE rijbewijs en werkt nu sinds vijf jaar als vrachtwagenchauffeur. Kortom: Dennis van Hooft is een échte duizendpoot. 

In de vijf jaar dat hij in het transport werkt heeft hij al veel geleerd. De lessen die hij opdoet in zijn dagelijkse werk werpen ook vruchten af in zijn privéleven: “Ik ben absoluut een rustiger mens geworden en ik voel meer rust in mijn lijf.”

In zijn verhaal vertelt Dennis onder andere hoe zijn loopbaan verliep en wat voor spannende taferelen hij als beveiliger beleefde in de Efteling. Uiteraard deelt hij ook hoe hij op het idee kwam om vrachtwagenchauffeur te worden en hoe hem dit tot dusver bevalt. Dennis zijn story lees je hier.

René
Bedrijfswagenmonteur
Sinds 2005

“Zorg ervoor dat je een aantal tyraps en een mes in je auto hebt liggen. Ga naar de Action en haal voor nog geen twintig euro een setje gereedschap. Dan heb je altijd wat bij je”

Zo luiden de woorden van eerste monteur René. Deze man heeft al van alles beleefd. Als jonge jongen had hij geen zin om te leren. Hij hielp zijn vader op de boerderij en ontwikkelde een liefde voor techniek. Hij viel vervolgens van de ene baan in de andere totdat hij het in zijn bol kreeg vrachtwagenchauffeur te worden. 

Na zestien jaar achter het stuur gezeten te hebben,  was hij zijn liefde voor de techniek nog altijd niet vergeten. Hij vroeg of hij deels mocht werken als monteur en deels als chauffeur. Toen Van der Werff René als personeelslid overnam, als gevolg van de overname van het bedrijf waarvoor hij werkte, ontstond er een kans. Rond zijn veertigste pakte René deze kans met beide handen aan. Hij liet zich omscholen tot monteur en daarmee kwam zijn jeugddroom uit. 

In het verhaal van vandaag vertelt René hoe zijn omscholingstraject er destijds uitzag en wat jij als chauffeur zelf kunt doen als je onderweg te maken krijgt met storingen. Ben je nieuwsgierig geraakt? Zijn verhaal vind je hier. 

Tjarda
Salarisadministrateur
Sinds 2019

“Ik denk dat ik in een vorig leven een man ben geweest ”

Luiden de woorden van salarisadministrateur Tjarda Bos. De drieënveertigjarige Tjarda schat in dat ze -wanneer het erop aankomt- wel een vrachtwagen kan besturen. Als kleine meid bracht ze veel tijd door in de cabine van een MAN truck. Met veel plezier hield zij haar vader gezelschap tijdens zijn chauffeurswerk op de Nederlandse wegen, ze leerde van alles! 

Op carrièregebied had diezelfde kleine meid geen toekomstdromen. Wel droomde ze ervan om moeder te worden, die droom werd werkelijkheid. 

Ondanks dat Tjarda op al jonge leeftijd in aanraking kwam met het transport, startte zij haar carrière niet in deze branche. Waar startte deze salarisadministrateur dan wel? En welke route bewandelde ze om te komen waar ze nu is? Je leest het in haar persoonlijke verhaal.

Davey
Rangeerder
Sinds 2021

Davey volgt zijn droom: hij wil vrachtwagenchauffeur worden!

“Als je chauffeur wilt worden, moet het in je zitten”, luiden de woorden van Davey van den Brand. Hij is chauffeur in wording en deelt vandaag zijn verhaal. Ook bij onze vestiging in Brabant is het mogelijk om ons zij-instroom traject te volgen. Daar maakt Davey dan ook dankbaar gebruik van.

Al op jonge leeftijd had Davey een droom: hij moest en zou vrachtwagenchauffeur worden. Met het waarmaken van deze wens treedt hij in de voetsporen van zijn vader. Als kleine jongen zat Davey geregeld in de truck naast zijn grote voorbeeld. In werkelijkheid zat hij daar zelfs vaker dan dat hij tijd in de schoolbanken heeft doorgebracht (deze informatie is natuurlijk off the record). Davey’s broer koesterde dezelfde droom, hij heeft hem inmiddels waargemaakt. Kortom: de passie voor het chauffeursvak stroomt door het bloed van de familie Van den Brand.

Davey is momenteel bezig met het behalen van zijn groot rijbewijs. In de tussentijd werkt hij als rangeerder bij onze vestiging in Elshout. “In principe is een rangeertrekker gewoon een trekker oplegger. Dus je bouwt ervaring op met bochtjes, sturen, achteruit rijden, van de hand af sturen en noem maar op”, aldus de chauffeur in wording.

Lees vandaag nog hoe Davey’s reis richting het chauffeursvak verloopt en ontdek hoe jij zelf chauffeur of chauffeuse kunt worden! Zit het in je?! Zijn persoonlijke verhaal lees je hier.

Willem
Hoofd Finance & Control
Sinds 2021

Dit is de man die het verhaal achter de cijfers weet te ontcijferen! 

Sinds 1 juni hebben wij een nieuw teamlid: Willem de Jong. Hij is opgeleid tot register accountant en bij ons aangenomen als hoofd Finance & Control. Weet je niet precies wat dat inhoudt? Geen zorgen, je bent ongetwijfeld niet de enige. 

Veel mensen hebben een bepaald beeld van accountants. Willem zelf verwoordt het mooi: “Veel mensen denken dat accountants alleen maar in de cijfers zitten, maar juist de mensen op de werkvloer zijn heel belangrijk.”

Willem houdt zich niet alleen bezig met de financiële gegevens van ons bedrijf, ook de operationele cijfers passeren zijn sta bureau. De veertigjarige Willem ontcijfert het verhaal achter de cijfers. Dit houdt in dat hij op basis van de gegevens die hij heeft met de mensen op de werkvloer onderzoekt hoe processen kunnen worden verbeterd en vergemakkelijkt. 

Om het vooroordeel dat Willem alleen maar met zijn neus in de cijfers zit nog verder uit de weg te ruimen werd hij geïnterviewd. Zijn persoonlijke verhaal lees je hier.

 

Barry
HR Medewerker
Sinds 2006

Barry wist het al van jongs af aan: Hij moest en zou beroepschauffeur worden. En dat werd hij. In totaal werkte hij zo’n vierentwintig jaar als vrachtwagenchauffeur. Door de jaren heen leerde hij rijden met verschillende combinaties in verschillende werkvelden. In maart 2006 zette Barry bewust de stap om te gaan rijden voor Van der Werff Logistics: “Bij Van der Werff kom je nooit op dezelfde plek. Bovendien leek het me prachtig om met de meeneemheftruck aan het werk te gaan”, aldus de trucker. Later bij Van der Werff nam hij ook de taak op zich om als mentorchauffeur (nieuwe) chauffeurs in te werken en te begeleiden.

Zijn vaardigheid om anderen te coachen ontging het management van Van der Werff Logistics niet. En zo maakte Barry in 2017 de switch van tien wielen onder de auto naar vijf wielen onder de bureaustoel. Hij ging aan de slag als chauffeurscoach. De ‘geboren trucker’ had zich niet eerder geïnteresseerd in computers en systemen en kwam erachter dat hij op dit gebied nog veel te ontdekken had. Tijdens de ontdekkingstocht leerde hij alle kneepjes van zijn nieuwe functie.

Inmiddels werkt Barry als medewerker personeelszaken en is hij onder andere verantwoordelijk voor het aannemen van onze nieuwe chauffeurs en heftruckchauffeurs. Kortom: een baan waar hij zijn kennis en ervaring in kwijt kan! Heb je plannen om te solliciteren bij ons bedrijf?” Wij kunnen het ons goed voorstellen dat je het in dat geval boeiend vindt om alvast te weten met wie jij ‘straks’ in gesprek gaat. Barry Kuijpers deelt zijn verhaal hier met je!

Jesmer
Chauffeurscoach
Sinds 2015

Jesmer is een man met veel verschillende skills. Vroeger was dit al zichtbaar. Zo koos hij op de middelbare school voor een carrière in de zorg en studeerde hij af als bewegingsagoog. Hij hield een tijd lang ontzettend veel verschillende balletjes hoog door heel hard te werken voor verschillende werkgevers. Hij had weinig keuze. Jesmer studeerde namelijk af tijdens de (vorige) economische crisis. Naast al zijn banen speelde Jesmer in bands en in de vrije weekenden gaf hij gitaarles aan kinderen met een beperking.

Jesmer werkt inmiddels dik 5,5 jaar bij Van der Werff. Dit is de eerste periode in zijn leven dat hij voor “slechts” één baas werkt. Jesmer heeft van alles gedaan binnen ons bedrijf. Hij startte in de loods als chauffeur in opleiding, werkte daarna als chauffeur, werd mentorchauffeur, kwam terug in het crossdock als voorman en is sinds april 2021 chauffeurscoach. In zijn relatief korte loopbaan (Jesmer is 32 en werkt sinds zijn zestiende) kwam hij erachter dat je wel plannen kunt maken, maar dat het uiteindelijk in praktijk toch vaak anders loopt. “Mijn vriendin en ik laten het leven op ons afkomen. We kijken naar wat we leuk vinden en baseren onze beslissing daarop. Ik moet zeggen: dat maakt ons leven erg relaxt!”, aldus onze nieuwe chauffeurscoach.

Heb jij plannen bij Van der Werff Logistics aan de slag te gaan als chauffeur en ben je benieuwd naar de man die je gaat begeleiden? Of ben je nieuwsgierig naar wat een chauffeurscoach allemaal uitspookt op een werkdag? Je leest het in Jesmers persoonlijke verhaal.

Vacatures
Douwe
Monteur meeneemheftrucks
sinds 2011

Douwe werkt inmiddels alweer tien jaar met veel plezier in onze werkplaats. Hij startte in onze oude werkplaats met het sleutelen aan vrachtwagens en trailers. Daarna kwamen de meeneemheftrucks op zijn pad. Nu is Douwe samen met zijn naaste collega Harry verantwoordelijk voor het onderhoud van zo’n honderdtwintig meeneemheftrucks. Dit onderhoud wordt verricht in onze nieuwe moderne werkplaats. Je kunt je vast voorstellen dat het onderhoud van zo’n enorm groot aantal meeneemheftrucks veel werk met zich meebrengt. Door de blijvende groei van ons bedrijf is dit duo op zoek naar een nieuwe collega met twee “rechterhanden”. 

Wist je dat de gemiddelde meeneemheftruck bij Van der Werff tot twee ton aan gewicht kan tillen? We hebben ook een aantal meeneemheftrucks die tot tweeëneenhalve ton kunnen tillen. De machines zelf wegen zo’n 2200 kg. Met de ene kun je de andere dus optillen. Zoals je kon zien en lezen in eerdere berichten op onze pagina, worden deze krachtige meeneemheftrucks volop ingezet door onze chauffeurs. De taak om deze meeneemheftrucks veilig en soepel te laten werken is dus erg belangrijk! In zijn interview vertelt Douwe je meer over zijn bijzondere beroep. Zo deelt hij onder andere hoe de sfeer is in de werkplaats en wat voor onderhoud hij verricht aan de meeneemheftrucks. Ook ontdekken we meer over de monteur als mens. Douwe’s verhaal lees je hier. 

Vacatures
Mirjam
Hoofd P&O
Sinds 2014

Maak je kennis met ons hoofd P&O: Mirjam Dijkstra. Zij woont samen met haar zoon, twee dochters en hun bruine labrador Ids. Daarnaast werkt ze tweeëndertig uur. Haar vrije tijd besteedt ze graag met haar kinderen bij de pony’s of op het voetbalveld. Mirjam werkt inmiddels zo’n zeven jaar bij Van der Werff en schat in dat ze in totaal zo’n driehonderd mensen heeft aangenomen. Driehonderd! Dat is niet mis. Naast het afhandelen van sollicitaties houdt Mirjam zich bezig met verzuim, opleiding en organisatieontwikkeling.

In haar verhaal lees je welk gevoel leidend is voor Mirjam bij het aannemen van nieuwe talenten. Je leert meer over haar avonturen voorafgaand aan haar baan bij Van der Werff en je ontdekt wat haar jeugddromen waren.

Haar avonturen lees je hier. 

Bonne
Capaciteitsmanager Elshout
Sinds 2020

Alweer zo’n vijf jaar geleden breidde Van der Werff Logistics zich uit door ook een vestiging in het Zuiden te openen. Deze vestiging ging van start in samenwerking met en op het terrein van Marcel de Rooij in Waalwijk. Marcel de Rooij is zelfstandig ondernemer en de overslagloods in het Zuiden valt dan ook van A tot Z onder zijn territorium.

Na één jaar geopereerd te hebben vanaf het terrein in Waalwijk groeiden we uit ons jasje en zijn we verhuisd naar Elshout. Waar we vijf jaar geleden met vijf vrachtwagens zijn begonnen en we nu gegroeid zijn naar tweeënzeventig vrachtwagens. Daar speelde Bonne van Kruijssen slim op in. Zij solliciteerde open bij ons bedrijf en gaf in een helder verhaal aan waar haar kwaliteiten liggen. Het enthousiasme was vanuit beide kanten aanwezig en zo vervult Bonne inmiddels sinds oktober 2020 met veel plezier haar rol als als capaciteitsmanager bij Van der Werff Logistics.

Wat Bonne haar achtergrond is; wat haar dagelijkse bezigheden zijn en wat haar drijft ontdek je hier in haar interview! 

Mari
Mari
Charter
Sinds 2015

Van maandag t/m donderdag trotseert de vijfenzestigjarige Mari Bijnen de wegen. Sinds een jaar of zes rijdt hij als charter voor Van der Werff Logistics. De vrijdagen spendeert hij lekker thuis met zijn vrouw en met de kleinkinderen. Een jongen van elf en een meisje van zes. Los van het feit dat Mari dus daadwerkelijk kleinkinderen heeft, wordt hij ook zo nu en dan ook door zijn jongere collega’s ‘Opa Mari’ genoemd. In juni wordt Mari vijfenzestig, hij is dan ook de oudste chauffeur die tot nog toe meedeed aan deze rubriek. En van al die jaren vol ervaring, kunnen wij natuurlijk veel leren!

Los van de cijfers op zijn paspoort reageert Mari nog als een jonge, kwieke, vitale kerel. Zijn motto is: “Lekker mee blijven doen, dat is het beste! Je kan je wel als een oude man gaan gedragen, maar dat komt er bij mij niet in!”

Vandaag lezen we onder andere hoe hij op zeventienjarige leeftijd tijdens zijn gloriejaren al plaatsnam achter het stuur. Gloriejaren noemt de trucker ze. Want, zoals Mari deelt: “Vroeger gingen we met een hamer, een tang, een rol ijzerdraad en een rol plakband op stap. Als er dan iets was met de auto kon je het zelf maken en je ging weer verder! Dat hoef je tegenwoordig niet meer te proberen, dat lukt niet meer.” We lezen tevens hoe hij op diezelfde leeftijd zijn vrouw versierde en we leren meer over de wijsheden die hij door de jaren heen opdeed.

Genoeg verklapt! Mari zijn verhaal lees je hier.

Bert
Bert
LZV chauffeur vestiging Elshout
Sinds 2019

Als kleine jongen van acht fietst Bert Hendriks al vanuit de landerijen naar de grote weg toe om daar auto’s te bewonderen en naar chauffeurs te zwaaien. Wanneer hij de pubertijd bereikt en naar ‘de grote stad’ verhuisd gaan deze interesses tijdelijk verloren. Vooral brommers en meisjes krijgen zijn aandacht.

Bert verruilt de landerijen voor het mooie Nijmegen en gaat in deze tijd, zoals hij zelf zo mooi zegt: als een flierefluiter door het leven. Als radiopiraat is hij in deze tijd vooral erg druk met het maken van illegale radioprogramma’s.

Wanneer Bert op tweeëntwintigjarige leeftijd zijn toenmalige partner ontmoet begint hij na te denken over zijn toekomst. Hij komt dan al snel terug uit bij zijn jeugddroom en gaat voor zijn groot rijbewijs.

Na het behalen van zijn papieren doet hij overal en nergens ervaring op en rijdt hij voor verschillende werkgevers. Bert rijdt vooral veel buitenlandse ritten. Deze trucker is iemand die uitdaging blijft zoeken in zijn werk. Om zijn werk spannend te houden haalde hij zo’n tien jaar geleden zijn LZV papieren. Bert vraagt zichzelf vaak af: “Tot hoe groot kan ik rijden?” Hij reed in zijn verleden vooral met zwaar-en breedte transport door verscheidene landen.

Momenteel werkt Bert als LZV chauffeur bij ons bedrijf en is hij verantwoordelijk voor de nachtelijke pendelritten van Elshout naar Heerenveen en weer terug. Over deze unieke functie vertelt hij hier meer in zijn interview.

Wesley
Wesley
Chauffeur vestiging Elshout
Sinds 2020

Ondanks het feit dat hij met zijn 23 jaar nog vrij jong is heeft Wesley Rüter zowel op het werk als privé al mooie avonturen beleefd. Wesley kon niet wachten tot hij achttien jaar werd en hij eindelijk voor zijn groot rijbewijs kon gaan én een biertje mocht drinken.

Nadat hij zijn carrière elders startte is Wesley sinds november 2020 aan de slag gegaan als chauffeur bij Van der Werff Logistics. Zijn standplaats is onze vestiging in het Zuiden: Elshout. Zelf woont Wesley in Drunen, wat hem in staat stelt om binnen vijf minuutjes op het bedrijf te verschijnen en de werkdag te starten. Erg handig!

Dankzij de cursussen die de trucker heeft gevolgd leerde hij al een aantal collega’s kennen. Toch kent hij nog lang niet iedereen, laat Wesley weten. Om jullie een beeld te geven van de kersverse chauffeur (en jou misschien wel van je nieuwe collega) is Wesley gevraagd zichzelf te omschrijven.

Dit was zijn antwoord: “Eerlijk en lomp. Vooral heel lomp. Dat uit zich in het feit dat ik in het begin altijd heel rustig ben wanneer ik nieuwe mensen ontmoet. Als je me uiteindelijk leert kennen, spreekt het wel voor zich wat ik met lomp bedoel. Dan kom ik los. Tevens kun je altijd bij mij terecht. Als er wat is: kom vooral naar me toe!”

Wat houdt Wesley bezig en wat zijn zijn dromen voor de toekomst? Ontdek het in zijn interview!

Arjen
Arjen
Chauffeur (na het volgen van ons zij-instroomtraject)
Sinds 2019

Wij kunnen het ons voorstellen dat jij graag wilt weten hoe een zij- instroomtraject er in de praktijk uitziet. Daarom hebben we Arjen Dillema (26) uit Noardburgum geïnterviewd. Arjen heeft namelijk zo’n traject doorlopen en is inmiddels officieel vrachtwagenchauffeur.

In het gesprek dat wij met Arjen hadden legt hij van A tot Z uit wat je kunt verwachten wanneer je solliciteert. Ook vertelt hij wat je kunt doen als je nog enige twijfel voelt om deze stap te zetten. Wat zijn verdere ervaringen waren tijdens het zij- instroomtraject en hoe zijn werk hem nu bevalt lees je in zijn volledige verhaal.

Erik
Erik
Chauffeur vestiging Elshout
Sinds 2017

Op de dag dat Erik geïnterviewd wordt, vandaag precies één week geleden, ligt er nog een berg sneeuw. Erik is net klaar met zijn werk voor de dag en deelt dat het weer een hele uitdaging was om te rijden op de gladde wegen. Hij heeft het er gelukkig wederom schadevrij vanaf gebracht.

Erik is een man van weinig woorden, maar los van dit feit is Erik zeker geen eenling. De negenenveertig jarige vrachtwagenchauffeur heeft het liefst mensen om zich heen.

We kennen Erik trouwens van ‘de wasstraat foto’ die eerder dit jaar op onze socials verscheen. Het kwam Erik niet goed uit dat hij een foto moest maken voor bij dit interview in deze tijden van sneeuw: “Dat maakt het een stuk lastiger om een foto te schieten met een schone wagen”, aldus Erik. Het is je vergeven als je auto deze ene keer niet brandschoon is!

In het interview lees je onder andere meer over Erik zijn werkverleden. Ook vertelt de trucker over ‘die ene keer’ dat hij dronken werd van de lucht in het Franse dorpje Cognac. Tot slot leren we meer over Erik’s leven naast zijn werk.

Genoeg spoilers! Ga naar Erik zijn volledige interview.

Henk
Henk
Charter
Sinds 2015

In zijn werk op de weg ervaart de tweeënvijftig jarige Henk Peters veel vrijheid. Dat is wat hem aantrekt in het chauffeursvak. Tegenwoordig kan “de baas” hem wel online volgen, maar dat belemmert Henk niet.

Deze chauffeur zijn carrièrepad ging niet van start in de “alledaagse” logistiek. Henk volgde in de voetstappen van zijn vader, zijn ooms en een aantal van zijn vrienden en startte zijn loopbaan in dienst bij het leger. Als zeventienjarige kwam hij er moeilijk tussen, hij ging om die reden vrijwillig in dienst en deed later de aanvraag om de Technisch Specialisten Opleiding te volgen.

De meldings en opleidingspapieren hadden trouwens per toeval elkaars pad nét gekruist. Toen Henk al vier maanden in Roermond in de opleiding zat zorgde dit feit ervoor dat de militaire politie uit naam van de dienstplicht zomaar bij zijn ouders aan de deur stond. “Waar is meneer Peters?” luidde de vraag. Meneer Peters zit aan de eettafel. Niet die meneer Peters, wij bedoelen uw zoon. Die zit in Roermond. Kortom: Henk was zijn plicht voor en had zich inmiddels al vrijwillig opgegeven om zich aan te sluiten bij het leger.

Na zijn zes jaar durende carrière bij defensie nam Henk plaats in een andere chauffeursstoel. Hij werkte voor verscheidene werkgevers en werkt inmiddels al zo’n zes jaar als charter voor Van der Werff Logistics.

Henk beleefde van alles. Zijn belevenissen lees je terug in zijn interview.

Voeg je bij ons team!

Heb je genoten van deze story’s en wil je ook deel uitmaken van ons team? We nodigen je van harte uit om te solliciteren!

Wil je ons beter leren kennen?

Neem contact op met de afdeling HR voor al je vragen over werken bij Van der Werff of een specifieke vacature. Onze medewerkers zitten voor je klaar!

Regio Noord
Barry Kuijpers
Regio Zuid
Bonne van Kruijssen
Ontwikkeld door Convident