Vacatures filteren

  • Regio's

  • Vakgebied

  • Dienstverband

Stel vacature alert in Stel vacature alert in

Annemiek de Boer

Annemiek de Boer

Mensen willen helpen zit Annemiek de Boer (23) in het bloed. En daar heeft ze haar vak van gemaakt. Als medewerker op de afdeling Customer Service (CS) is zij de schakel tussen planning en de klant. ,,Als het heel druk is, stuiter ik van de energie.”

Dat ze een dienstverlenend beroep wilde, wist Annemiek van jongs af aan. Ze koos voor de opleiding International Tourism Management en heeft in de toeristenbranche gewerkt tot corona roet in het eten gooide.

Bij een zoektocht naar een nieuwe baan, was ze geïnspireerd door haar vriend die al jaren als chauffeur bij een transportbedrijf werkt. Door zijn verhalen wist ze dat de transportwereld haar wel zou liggen. Toen ze ruim een half jaar geleden de vacature voorbij zag komen voor medewerker Customer Service bij Van der Werff, duurde het niet lang voor ze achter de computer kroop om een cv en motivatie te mailen.

Annemiek de Boer
,,Ik ga altijd met een goed gevoel naar huis”

Spin in web

Een paar weken later begon haar eerste werkdag op It Dok 8 in Heerenveen. ,,De eerste paar dagen liep ik mee met de persoon die ik zou gaan vervangen. Ook heb ik twee dagen meegereden op een vrachtauto en een dag in de loods meegedraaid. Zo krijg je een indruk van wat de werkzaamheden inhouden voor chauffeurs en loodsmedewerkers.”

Belangrijk, want als CS’er is ze het schakelpunt tussen planning en de klant. Ze heeft vijf collega-CS’ers. Annemiek en twee anderen hebben regio Zuid onder hun hoede, de overige collega’s regio Noord. ,,Verder hebben we allemaal ons eigen clubje klanten. Dat is voor de klant natuurlijk fijn, maar ook voor ons. Je weet op een gegeven moment wanneer je iets kunt verwachten en ik weet van elke klant wat hun order is.”

Tandje bijzetten

Als ze haar dag om 8.00 uur begint, verwerkt ze allereerst e-mails. Langzamerhand komen orders binnen en in heel drukke perioden duurt het dan niet lang of het vele bellen en mailen begint. ,,Over van alles. Bijvoorbeeld een klant die wil weten hoe laat een chauffeur er is. Of over het organiseren van een retourlading. Of een chauffeur die door omstandigheden later op plaats van bestemming is, wat vervolgens goed gecommuniceerd moet worden. Onlangs hadden we op een vrijdag sneeuw. Dat zorgde ervoor dat de planning hier en daar wat anders liep.”

Het jaar kent verschillende piekperioden waarin het flink doorpakken is. ,,Soms gebeuren er meerdere dingen tegelijk. Dan moet je goed bijhouden welke vraag van welke klant kwam. Soms krijg je vragen van verschillende personen van hetzelfde bedrijf. Ik noteer alles: wie heb ik gesproken, waar ging het over, wat was het ordernummer, is het uitgezet en wat is de stand van zaken? Zo kan ik alles goed terugvinden.”

Stuiteren

Het moge helder zijn dat gestructureerd en planmatig werken voor Annemiek geen probleem is. ,,Je moet goed kunnen prioriteren. Is de mailbox vol, dan moet je bepalen wat echt die dag moet worden afgehandeld en wat misschien tot morgen kan wachten. Je moet verder ook sterk in je schoenen staan en je goed kunnen inleven in degene die je aan de lijn hebt.”

Stressbestendigheid is ook een handige eigenschap. Tijdens het gesprek is Annemiek de rust zelve, maar als perfectionist ervaart ze soms wel wat stress. ,,Net als iedereen”, relativeert ze. ,,Op dat soort momenten ga ik even achter mijn bureau weg, ga ik even kort iets anders doen om afstand te nemen. En dan begin ik weer rustig overnieuw. Je komt niet ver met stress.” Niettemin zijn het de dynamische periodes die haar een kick geven. ,,Als het heel druk is, stuiter ik van de energie.”

Gelijke voet

Een nuchtere houding is haar niet vreemd en dat maakt dat ze op haar plek zit bij Van der Werff. Want daar is nuchterheid de standaard, heeft Annemiek ervaren. ,,Het is een groot bedrijf, maar de afstand onderling voelt klein. Ik ervaar hier geen hiërarchie, iedereen gaat normaal met elkaar om. En iedereen staat klaar om je te helpen.”

Dat ze werkzaam is in een sector dat van oudsher een mannenwereld is, merkt ze in dat opzicht niet. ,,Je hoort er gewoon bij en staat op gelijke voet met iedereen. Bovendien zie je ook steeds meer vrouwelijke chauffeurs.”

Sociale hobby’s

Dat de behulpzaamheid van Annemiek eindeloos is, blijkt ook uit haar tijdsbestedingen buiten het werk. Ze is bijvoorbeeld vrijwilliger bij de manege waar ze elke maand helpt bij een activiteitenmiddag voor verstandelijk gehandicapten. Ze heeft daarnaast al 9,5 jaar dezelfde oppaskinderen.

Verder heeft Annemiek nog niet zo heel lang geleden een nieuw talent ontdekt: ze blijkt een verdienstelijk trompettist. ,,Mijn vriend speelt al jaren bij een brassband en zo rolde ik er tweeënhalf jaar geleden ook in. Ik ben begonnen op piano en xylofoon en speel nu een klein jaar trompet.” Volgende maand mag ze voor het eerst als trompettist meespelen tijdens een optreden. En een soloconcert bij Van der Werff? Ze lacht: ,,Dat hoeft van mij niet!”

Wil je ons beter leren kennen?

Neem contact op met de afdeling HR voor al je vragen over werken bij Van der Werff of een specifieke vacature. Onze medewerkers zitten voor je klaar!

Ontwikkeld door Convident