Maak kennis met Aschwin » Van der Werff Logistics

Vacatures filteren

  • Regio's

  • Vakgebied

  • Dienstverband

Stel vacature alert in

Maak kennis met Aschwin

Maak kennis met Aschwin

Aschwin vrachtwagenchauffeur in het lengte en breedte transport 

Maak kennis met Aschwinin werk– en privésferen  
 
HEERENVEEN | Sinds augustus 2021 werkt Aschwin (50) bij Van der Werff Logistics. Hij werkt vanuit onze standplaats in Dieren (Gelderland) als vrachtwagenchauffeur in het lengte en breedte transport. Aschwin‘s jongensdroom was een carrière bij Defensie. Hij ging op zijn negentiende in dienst en verlengde deze job na zijn diensttijd vrijwillig. Na een uitdagende periode bij de luchtmobiele brigade werd hij door zijn familie gevraagd een veiligere baan te zoeken.  En zo kwam Aschwin terecht op de vrachtwagen. Eerst bij Defensie, op de bevoorrading waarvoor hij op veel buitenlandse avonturen ging, en daarna in de transportsector. “Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo nu en dan spijt heb van mijn beslissing om uit het leger te stappen. Het is een kant die bij mij hoort. Ik houd van de discipline die je geleerd wordt. Door te werken bij Defensie krijg je een andere kijk op de wereld.” 
 
Tot zijn vijftigste levensjaar reed Aschwin non stop op het buitenland. Op het moment dat hij de liefde herontdekte zei zijn wederhelft tegen hem: “Het wordt tijd dat je eens wat meer van het leven gaat genieten.” Daar is Aschwin over na gaan denken. Deze uitspraak vormt de beweegreden om, na het lezen van een vacature voor binnenlandse ritten, bij ons bedrijf te solliciteren.  

Buitenlandse avonturen
Na zijn tijd bij de luchtmobiele brigade werkte Aschwin binnen de transportsector voor drie verschillende werkgevers. In totaal reed hij slechts drie maanden op het binnenland. Toen hij zijn CE-rijbewijs binnen had, koos hij direct voor het avontuur in het buitenland. Voor Remie Transport, zijn eerste werkgever, vervoerde de trucker vijftien jaar lang stukgoed. Deze ritten waren dubbel bemand. Samen met zijn collega, tevens een goede maat, reed Aschwin op Italië, Spanje en Frankrijk. Toen de crisis insloeg moest de chauffeur het team verlaten. Ondanks zijn contract van inmiddels zo’n vijftien jaar was hij de laatste die zich bij het team had gevoegd. Zijn baas zocht een nieuwe baan voor hem en zodoende ging Aschwin aan de slag bij Melis in Arnhem. Na drie jaar stukgoed voor dit bedrijf te transporteren was het tijd voor iets nieuws. De trucker ging aan de slag voor Thomassen in Loenen, waarvoor hij papier vervoerde van en naar België, Duitsland en een klein deel van Frankrijk. Op het vraagstuk of de wagen ook veel lichter is wanneer je papier vervoerd antwoordt Aschwin het volgende: Nee zeker niet, met negen van die rollen papier in de oplegger zat ik al ruim op negenentwintig ton!” 

Op naar een binnenlandse uitdaging 
Iets meer dan twee jaar geleden ontving Aschwin via Facebook een vriendschapsverzoek van een oude kennis. Mayke: Het zusje van een vriendin van hem van vroeger. De twee raakten aan de praat en wisselden telefoonnummers uit. Na urenlang gebeld te hebben spraken ze af voor een kop koffie. Na de koffie volgde een etentje, tijdens dit diner sloeg de vonk over. Inmiddels zijn Mayke en Aschwin twee jaar samen. Toen de woning waar de trucker altijd van droomde op Funda verscheen, besloot het stel het te kopen. Deze aankoop zorgde voor twee grote veranderingen: Samenwonen en op zoek naar een nieuwe baan om te gaan rijden op het binnenland. 

Via internet ontdekte Aschwin een interessante vacature. “Nadat ik reageerde op de advertentie ontving ik vrijwel meteen bericht dat ik in de selectieprocedure was meegenomen. Een paar dagen later belde Barry Kuijpers mij op. Vanaf het moment dat hij begon te praten had ik een goed gevoel. De uitnodiging voor het gesprek volgde. Ik was er om 08.30 uur ’s morgens en reed rond 11.30 uur pas weer weg. Het kennismakingsgesprek was erg gezellig, ik kreeg meteen het hele bedrijf te zien!” 

Werken als chauffeur in het lengte en breedte transport 
Aschwin kreeg de baan en transporteert sindsdien staalelementen van en naar de verzinkerij. Het gaat om elementen met verschillende afmetingen (tot twintig meter lang en drie meter vijftig breed).  

Naast het feit dat hij op het binnenland wilde rijden was Aschwin tevens op zoek naar meer uitdaging. De uitdaging hoopte hij te vinden in het lengte en breedte transport en dit is gelukt. Wel blijkt deze nieuwe job ook best apart te zijn: “Ik ben rond 17.00 uur klaar en zit om 18.00 uur al aan de piepers! Het rijden is ook nieuw voor me, ik moet met zoveel meer dingen rekening houden. Ik moet leren inschatten wat mogelijk is en nog beter opletten. Het is niet langer rechttoe, rechtaan (als in: je weet precies hoe lang en breed je bent en dus waar je langs kunt). Bij dit type transport wordt er van je verwacht dat je de weg uit je hoofd kent, je moet weten wat er speelt op je route.”

Wanneer hij terugkijkt op zijn beslissing om enkel dagritten in het binnenland te gaan rijden voelt Aschwin zich gelukkig: “Met hetgeen dat ik nu weet, ben ik blij met mijn beslissing. Ik mis niks van mijn oude werk.” En de tijd die de trucker overhoudt? Die besteedt hij aan goede gesprekken met zijn wederhelft, klussen aan hun nieuwe huis, genieten van avonturen met Mayke haar vier kids en fijne wandelingen. 
  

Wil je ons beter leren kennen?

Neem contact op met de afdeling HR voor al je vragen over werken bij Van der Werff of een specifieke vacature. Onze medewerkers zitten voor je klaar!

Regio Noord
Barry Kuijpers
Regio Zuid
Bonne van Kruijssen
Bonne
Ontwikkeld door Convident